ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΓΝΩΣΤΟ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΚΑΤΑΝΟΗΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ "ΜΑΡΜΑΡΩΝ"

Η ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΓΛΥΠΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΕΙΟΥ ΜΑΣ

ΠΡΟΜΑΧΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΓΛΥΠΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ

Η μεγάλη ευαισθησία, κυρίως των ενημερωμένων και καλά πληροφορημένων έως και μυημένων νέων, για το τεράστιο και καυτό θέμα των γλυπτών της Ακρόπολης που βρίσκονται παρανόμως εν' ομηρία διακόσια και πλέον χρόνια στο Βρετανικό Μουσείο μας έφερε κατά πρόσωπο με την αναγκαιότητα να δημιουργήσουμε μια δυναμική έκθεση με θέμα την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα. Μια έκθεση που περιλαμβάνει εκατόν πενήντα και πλέον σπάνιες γκραβούρες του 17ου, του 18ου και 19ου αιώνα στις οποίες αποτυπώνεται με κάθε λεπτομέρεια η τραγική ιστορική οδοιπορία του μοναδικού στον κόσμo κορυφαίου μνημείου.

Με τα μάτια των περιηγητών, που συχνά και οι ίδιοι ήσαν "λάτρεις" των αρχαίων Ελληνικών μνημείων μέχρι του βαθμού της αρχαιοκαπηλείας, βλέπουμε την Ακρόπολη, τον Παρθενώνα, το Ερέχθειο, τους στύλους του Ολυμπίου Διός και τόσα άλλα περίφημα, απαράμιλλα μνημεία υπέρτατου κάλους που συνθέτουν το άφθαστο αρχαίο ελληνικό μεγαλείο.

Οι γκραβούρες αυτές πέρα από την τεράστια εικαστική - καλλιτεχνική αξία αποτελούν τους πλέον αδιάψευστους μάρτυρες για την κατάσταση που ευρίσκονταν σε κάθε ιστορική στιγμή τα μνημεία.

Με την έκθεση αυτή φιλοδοξούμε να πετύχουμε έναν μεγάλο μας στόχο που είναι η πλήρης κατανόηση και συνειδητοποίηση του θέματος που κάποιοι το ξεπερνούν απλοϊκά με τη λέξη "μάρμαρα".

Ο επισκέπτης της έκθεσης βλέπει πέρα από το παιχνίδι φωτός και σκιάς που είναι το θεμελιώδες δομικό στοιχείο της γκραβούρας πραγματικά συγκλονιστικά ντοκουμέντα σας να πρόκειται για ένα συγκλονιστικό φωτορεπορτάζ της εποχής εκείνης. Μαθαίνει πρώτα και βασικά ότι δεν πρέπει να αποκαλεί Ελγινεια τα γλυπτά δίνοντας τιμητικά (;) το όνομα του κλέφτη και άρπαγα και συλητή και ιερόσυλου στα ίδια τα μεγαλουργήματα της τέχνης που αυτός ρήμαξε. Είναι αδιανόητο και ανόητο να λέμε εμείς οι Έλληνες "Ελγίνεια" υιοθετώντας τον βρετανικό όρο "Elgin's Marbles" που τίθεται από σκοπιμότητα και μόνο για να παραπλανηθεί η κοινή γνώμη, ότι τάχα αυτά προέρχονται από τον Έλγιν και δεν πρόκειται για μια επίσημη πειρατική απόβαση των Άγγλων στην Ακρόπολη.

Σαν να επρόκειτο να πιστέψει και ο πλέον αφελής ότι ο κόμης του Έλγιν σερ Τόμας Μπρους ενεργούσε μόνος του κατά βούλησιν. Κι έτσι η χώρα του και η επίσημη κυβέρνηση και παλάτι της εποχής εκείνης δεν έχουν τάχα καμία ανάμειξη και ευθύνη στον μεγαλύτερο βανδαλισμό στην ιστορία της ανθρωπότητας.

Ακόμα και γι' αυτούς που έχουν συνηθίσει τον ανεπίτρεπτο χαρακτηρισμό των μαρμάρων προτείνουμε μια ομόηχη λέξη Ελλήνια Μάρμαρα Ελγίνεια Αίσχη!

Στην συνέχεια ο επισκέπτης της έκθεσης μυείται στα υψηλά νοήματα και μηνύματα που λενε τα ομιλούντα γλυπτά μάρμαρα. Πρέπει να καταλάβει ο καθένας ότι αυτά τα αρχαία δεν συγκρίνονται ούτε κατά διάνοια με άλλα σημαντικά αρχαία τμήματα μνημείων, αγάλματα τόσο από την Ελλάδα όσο και από άλλες χώρες του κόσμου. Είναι ανεπίτρεπτο να βάζουμε σε ίση αξία και σημασία τα προερχόμενα από τον Παρθενώνα και την Ακρόπολη αρχαία με οποιαδήποτε άλλα αρχαία ευρήματα στον κόσμο. Η έκθεση αυτή παρουσιάζεται στο πλαίσιο πολυθεματικής εκδήλωσης κατά την οποία ο επισκέπτης ανακαλύπτει πολλές μεγάλες αλήθειες.





















































































































































ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΕΘΝΗΣ 'ΚΑΜΠΑΝΙΑ' ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΑΦΥΠΝΙΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΓΛΥΠΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ